Onvergetelijke roadtrip door West-Amerika: 17 dagen vol avontuur en natuurpracht

In augustus-september 2022 zijn mijn vriend en ik 17 dagen een rondreis gaan maken in West-Amerika. Dit was onze eerste echte verre reis met z’n tweeën. Met mijn ouders ben ik al vaker buiten Europa geweest, maar het was nu tijd om samen de wereld te ontdekken! Hieronder zullen wij wat meer vertellen over onze fantastische roadtrip die begon en eindigde in Los Angeles. In de tussentijd hebben wij de volgende plaatsen bezocht: de woestijn Death Valley, Valley of Fire State Park, Las Vegas, Red Rock Canyon National Park, Grand Canyon National Park, Joshue Tree National Park, Palm Springs en Anaheim (Disneyland California). Tijdens deze route hebben wij meer dan 3500 km afgelegd! Het was uitdagend, uitputtend, maar zeker de moeite waard.

De start van onze reis

Wij hebben de route zelf uitgestippeld, omdat dit gewoonweg goedkoper was dan via een reisbureau. Hierbij hebben wij naar hotels en motels gezocht in de plaatsen die wij wilden bezoeken. Het werd een realistische route waarbij wij niet teveel kilometers op een dag moesten afleggen en genoeg tijd zouden hebben om alles te ontdekken!

Deze reis begon niet zonder slag of stoot, omdat er in deze periode chaos was op de luchthavens in zowel Nederland als London. Wij vlogen vanaf Schiphol, via London, naar Los Angeles. Wij hadden maar 1,5 uur voor onze overstap, dus wij hoopten dat alles mee zou zitten. Helaas was dit niet het geval… Wij stonden op tijd op de grond, maar er was geen plek beschikbaar voor het vliegtuig. Veel te laat konden wij pas het vliegtuig uit en omdat de systemen van American Airlines eruit lagen, hadden wij de dag van tevoren ook nog geen boardingpass kunnen regelen. Er werd ons verteld dat dit op de luchthaven nog moest gebeuren. 40 minuten voordat onze vlucht zou vertrekken kwamen wij aan bij de balie en je raad het al… slecht nieuws: “Ma’am you cannot get a boarding pass anymore”. Hoezo dat dan? We waren toch op tijd? Nou niet dus. Wij konden maximaal 45 minuten voordat de vlucht vertrok nog een boardingpass krijgen. Er zat niets anders op dan 4 uur wachten op de volgende vlucht.

Eenmaal aangekomen in Los Angeles hoopten we dat alles goed zou zijn gegaan met de koffers. Helaas. Nog meer pech! De koffers waren niet op tijd in het juiste vliegtuig geplaatst. Dit betekende dat wij onze rondreis zouden beginnen met enkel een kleine eastpack. Het was al avond, dus het was ook niet meer mogelijk om spullen te kopen. Dit hield in dat wij de eerstvolgende dag direct moesten gaan shoppen en niet wisten wanneer de koffers zouden komen. We hadden maar één dag in Los Angeles, want de dag erna zouden wij al 7 uur verder gaan rijden naar de woestijn. Het leverde een hoop stress op, maar we hadden een keer geluk, want de koffers kwamen in de middag in Los Angeles alsnog aan!

Los Angeles

In Los Angeles hebben wij een wandeling gemaakt naar de welbekende Hollywood letters. We waren vroeg vertrokken en dat was maar goed ook, want het was warm en een hele klim. ’S Middags moesten we terugreizen naar de luchthaven om de koffers op te halen, maar het was fijn om onze eigen spullen weer te hebben! Daarna zijn wij naar een honkbalwedstrijd van The Dodgers gegaan. Dit was een onvergetelijke ervaring. De eerste 50.000 bezoekers kregen zelfs een shirt van The Dodgers, dus we hebben meteen een leuke souvenir. De dag erna zijn wij in de ochtend naar The Walk of Fame gegaan. Meer dan 2500 sterren zijn hier te bewonderen. De meeste namen kenden wij niet, maar toch was het erg leuk om op zoek te gaan naar bekende celebrities op de stoep. Door het gedoe met onze koffers hebben wij helaas nog niet alles kunnen zien van Los Angeles, maar wij kwamen gelukkig aan het einde van de reis terug in deze prachtige stad. Zo kregen wij nog de kans om de Santa Monica Pier te bewonderen! Het is vooral een bekende plek, maar stelt niet heel veel voor. Het is vreemd dat er een reuzenrad en achtbaan op de pier staat en er zijn veel leuke eettentjes en souvenirwinkeltjes, maar het doet ons heel erg denken aan de Pier van Scheveningen. Verder hebben wij Beverly Hills bezocht. Dit was indrukwekkend, want hier zijn ontzettend dure winkels te vinden. Denk aan Michael Kors, Louis Vuitton, Gucci en meer. Het was dan ook niets meer dan leuk om even in dit bekende gebied te zijn, maar shoppen werd hem niet!

Baseball stadium Dodgers

Death Valley National Park

Na ons bezoek aan de Walk of Fame zijn wij naar Beatty gereden waar wij zouden overnachten. Beatty ligt boven Death Valley National Park en zo zijn wij via het park gereden om al een hoop mooie uitzichtpunten te bewonderen. Het was vreemd om van de drukke stad naar de ontzettend hete woestijn te rijden waar je urenlang niemand tegenkomt. We hebben het laagste punt Badwater Basin van Noord-Amerika bezocht wat 86 meter onder zeeniveau ligt. Daarnaast waren we bij zonsondergang bij de Mesquite Flat Sand Dunes, dus dit zorgde voor een prachtig uitzicht. Artist Drive was ook geweldig. Dit zijn gekleurde rotsen die door een vulkanische uitbarsting de gele, groene, paarse en roze kleur hebben gekregen. Niet te vergeten: wij zijn ook omhoog gereden voor Dante’s View. Het was een ontzettend steile weg en we hebben even getwijfeld of we het wel zouden doen, maar toen we er eenmaal waren hadden we geen seconde spijt. Dante’s view is een adembenemend uitzichtpunt, dus dit raden wij zeker aan! Houd er dan wel rekening mee dat je een steile slingerweg op en af moet om er te komen. Zabriskie Point is een ander prachtig uitzichtpunt. Dit vonden wij nog wel het mooiste van het hele nationale park. Onze overnachting in Beatty was top, want we konden de dag erna ook nog Death Valley National Park in en Beatty zelf was een leuk plaatsje in de woestijn. Er was een open range voor ezels, dus de ezels liepen langs de weg en zelfs voor onze lobby.

Red Rock Canyon National Park

Via Red Rock Canyon National Park zijn wij naar Las Vegas gereden. Het was te warm om hier te wandelen, dus deden wij een autoroute. Wij raden dan ook aan om hier naar toe te gaan in een andere periode als je van hiken houdt! Het waren prachtige roodkleurige rotsformaties en met de auto konden wij bij verschillende uitzichtpunten stoppen om dit te bewonderen. Zeker de moeite waard om via dit park naar Las Vegas te rijden!

Het vervolg van deze mooie reis lees je in een 2e blog van Ashley & Sam van travelcanyonblog.com